Monday, July 11, 2011

Help!

Anybody own a clothes steamer here?

I'm probably the world's laziest wife when it comes to ironing clothes. I rather do the laundry, dishes, and even clean Cookie's pee and poo than to iron - thats how much I detest this chore! Thankfully the husband understands this and always buys wrinkle free / easy care garments so I don't have to iron his clothes! :D

You would think that that solves the problem right? The thing is, I cannot STAND wearing wrinkly clothes, so I still gotta iron my own clothes! >.<

So, I've been thinking of picking up a clothes steamer for awhile now. Just turn it on, steam the garment, and I'm done! How fast and easy!! :D However, I'm hesitating because I've heard mixed reviews for this gadget. Some people think that it's a God send for lazy busy people like me, while others find that this is not really that effective when it comes to removing creases from clothes.

There are only two brands available where i live, the Phillips one:



And the Firenzzi one:




Both are about the same price, but I'm inclined to go with the Phillips one if i do get one such gadget, just because it's a more well known brand. Pardon me as i crawl out from under my rock, but I've never came across stuff from Firenzzi before (but I'll have to say that they have the most unusual products ever, including a lingerie washer! :S)


So it's over to you now... have you ever used one? And if you have, how do you find it? It doesn't have to be limited to the brands shown above though, so shoot! :D

17 comments:

  1. Im interested in getting one too... how much is the Phillips one? thinking about getting that :)

    ReplyDelete
  2. Just bought one :D

    Each brand has a couple of different models. I settled for the more expensive version of the Phillips one, as compared to the other model this one has 2 steam volumes and one more function which I can't remember now -.-"

    The Firenzzi one, though the two more expensive versions have larger water tanks than Phillips (2l vs 1l, makes a difference as I'm forever refilling for the Phillips one) and had more functions/accessories, also had a less-sturdy looking body + hose (Firenzzi's covered with some foam thing that was already coming apart on the sample model, while Phillips is coated with cloth like the wire on an iron) and also only 1 year warranty where Phillips has 2 (or was it 5?) years full warranty.

    As for actually getting it or not, I would say it depends on what material the bulk of your clothes are made from. If it's synthetic/easily burned material, then get the steamer as then you won't accidentally burn your clothes, but if it's cotton, well, be prepared to either go a second round with a normal iron or head out with slightly wrinkly clothes. I find with the steamer most cotton material will look like as if you didn't use a high enough heat on your normal iron (you know, that ironed, but still has visible wrinkles look).

    Btw, if you decide to get the Phillips one, you might want to check out your nearest Justco. I got mine from there a couple of weeks back and they had a promotion where for every RM150 spent, you get a RM10 Jusco voucher (I was allowed to use the voucher to offset the payment needed for the iron)

    ReplyDelete
  3. hey u know i thought of getting this before too! coz i see the boutiques always iron so effortlessly. but after hearing the feedback from my cousin who owns one, the results are not so fantastic and there will still be wrinkles. so, i am still using the old-fashioned iron till today.

    ReplyDelete
  4. Yes I have one and I'd never iron without one again! Mine's an industrial one though - the ones you see in boutiques etc. The water tank is bigger so you don't have to keep filling up so often. Its also pricier. I don't know how either you have shown fare though. I've had mine about 2 years (I think) and its still ok :)

    ReplyDelete
  5. I wish I could help you! I don't iron my clothes at all! LOL I'm lazy like that!! :p

    ReplyDelete
  6. Blogger: there's 2 versions - the lower end, without steam control on is RM359 if im not mistaken. The one with steam control is RM429 :)

    ReplyDelete
  7. electronicfly: thank you SO MUCH for your input! :D Now you're making not wanting this (and saving money!) cuz the main purpose im getting this is to iron out creases without actually ironing you know! Since i wear lots of cotton and this doesn't really work i think i can skip! :D *hugs*

    ReplyDelete
  8. xin: icic! yeah a few of my friends told me the same thing too... bummer! :(

    ReplyDelete
  9. Paris: icic... how does yours fare in terms of efficiency? Does it still leave your clothes somewhat wrinkly?

    ReplyDelete
  10. Rainy Days and Lattes: lol yay for another like minded soul! Haha!! :D

    ReplyDelete
  11. You're not the only one, I was just telling my husband I can do all household chores but when it comes to ironing, I just want to doze off!
    I haven't found a good steamer yet so I'm still using the old "electric" version

    ReplyDelete
  12. Yay!! :D Ironing is such a pita isnt it! >.<

    ReplyDelete
  13. @Jenn: No probs :) I wished I had someone to tell me all this before I bought, so do onto others as I'll like others to do onto me right? hahahah

    @Paris: Where did you get yours from? No salesperson I've asked knows where their company got those steamers from.

    ReplyDelete
  14. I've seen some selling on LYN but pls note I'm not a seller and I've not bought expensive electronic goods on LYN before. Enter "steamer" into the search box and search forum. Or u could ask LYN members who have purchased the clothes steamer what they think about it.

    http://forum.lowyat.net/StuffForTheLadies

    btw... I oso want one! It looks like make ironing loads easier! XD

    ReplyDelete
  15. electronicfly: thank you!! :D Like they say, sharing is caring!! Haha!! :D

    ReplyDelete
  16. milktea: oohhh ic! For electronic goods i prefer to get from the stores la. At least if anything goes wrong or if i wanna claim the warranty its easier for me :D

    Yeah i want one too, but from the feedback i get it seems like they're not really that effective >.<

    Maybe like what Paris suggests, can get the commercial ones! :D

    ReplyDelete
  17. Re ironing cotton clothes : would it help to dampen the garment before you steam it? Thus the creases and wrinkles would straighten out "more"?

    I bought one of those high-tech expensive used-mainly by laundries - had irritating repairs every 3 months or so ... plus they gave very poor trade-in value ... so decided to let it go ....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...