Wednesday, May 19, 2010

Product Review: Crabtree & Evelyn Rosewater Hand Therapy



At a Glance:
Price: RM75 for 3
Website: Crabtree-evelyn.co.uk
Weight: 25ml
Made in: USA
Likes: Absorbs quickly with no sticky feel, lovely scent, really moisturizing!! :D
Gripes: None!
Repurchase: Yes!! :D
Jenn's Rating: 4.5 Stars!! Me really likey!!! :D

Ingredients:


Product Description:

Our shea butter-rich hand cream, blended with soothing rosewater, moisturizes and smoothes dry skin and leaves your hands feeling incredibly soft.
Shea butter formula
Soothes and moisturizes
Helps maintain softness all day
Delicate rosewater fragrance
Convenient purse-size



Actual Product Pic:



Texture & Scent:


This hand cream spreads easily unto my hands, and i love how quickly it sinks in! I can use my hands again just a few minutes after applying this cream! :D The smell is really really nice, just like sweet roses!! :D

Packaging:


The one i have is the travel size (25ml), but it looks kinda like the full sized tube. It comes in a metal squeeze tube with a screw on cap!

The dispensing hole:



Time Test:
This hand cream sinks in really quickly, and i find that applying twice a day is enough to keep my hands in good shape! :D

Price & Availability:
This hand cream goes for RM75 for 3 travel sized tubes. If you want to purchase a full sized tube, there're two sizes available - a 100ml one and a 250ml one. They go for RM73 and RM145 each respectively. This should be available at all Crabtree & Evelyn stores! :)

Usage:
I love using this at night before sleep - the scent comforts me somewhat! :D


My $0.02:

This was a Christmas gift given to me by the absolutely wonderful Plue! Thank you so much ya!! :D

This is a really timely gift as well, as i was beyond frustrated with the Neutrogena one i was using previously! I've tried the lotion version before and loved it, and i knew that this one will please me as well!!

And please me it did!! Haha!! :D It healed my peeling cuticles within days and made my hands so soft!! I also love how it sinks in almost immediately and don't go disgustingly gooey whenever you wash your hands after applying. The scent is really lovely as well!! Even my husband whos "allergic" to any rose scents there is (he gets a headache whenever he walks past the Lovely Lace store, lol!!) thinks that this one smells nice too!! Don't ask me why... to me it smells just like the Lovely Lace store!! hahaha!! :P

All in all me thinks that this is a really amazing handcream (pretty close to Holy Grail status for mua), and i'll definitely repurchase a full sized tube when i run out!! :D


Credits: Product photo from Crabtree-evelyn.co.uk

17 comments:

  1. am glad u like it lah! XD i bu she de use mine yet cuz my TBS plenty more! haha! :D

    but i like the rm75 one, small easy to carry around :P

    ReplyDelete
  2. THIS is my favorite hand lotion EVERRRRRR!!!! i love it. haha i use it everyday haha i have the citron honey & coriander one. i need to stock up and get some more! ( :

    ReplyDelete
  3. plue: I'm almost done with the tube already!! Love it so much!! hehehe!! :D

    I don't dare to put it in my bag... knowing me i'll surely puncture it and make a big mess in my handbag!! >.<

    ReplyDelete
  4. hannahhloves: Hi 5!! I need to check out the coriander one... i'm intrigued!! :D

    ReplyDelete
  5. Oooh have you tried the Loocitane Shea butter hand cream? How does this compare to that? :)

    ReplyDelete
  6. this one's not bad at all. I actually finished my tube but mine's a small one la. only thing I don't like is the metal tube because when the product's finishing, the tube looks really ugly and starts to tear at the sides

    ReplyDelete
  7. eeeekk really? I have one, different variant from dearest Tine..I have to go back home and give this a try when you said it's almost HG status!

    ReplyDelete
  8. i love one from plue too!!!! and love it love it!

    ReplyDelete
  9. Oh yes! This is my holy grail hand cream. It is so light and get absorb really fast. It also stays very well, and I can still smell the fragrance after washing hands. And I love the fragrance of the La Source range so much, I always use it as some sort of hand perfume. =) haha, I like it when they sell 3 for SGD 24 during Christmas.

    ReplyDelete
  10. Hello, this is my 1st time dropping by your blog...
    i actually dont like hand cream/lotion which is kinda sticky after applied. judging from your review, i think this will be a nice one and i'm eager to try it out!

    ReplyDelete
  11. aNn: so sorry, i havent tried that one before so i can't compare! :(

    ReplyDelete
  12. Connie: i agree!! Thats why i'm squeezing it out with care should i tear it! :(

    ReplyDelete
  13. Nikki: yes!! Do give it a try and lemme know what you think! :D

    ReplyDelete
  14. xin: yup isn't she such a darling!! :D

    ReplyDelete
  15. Jyoan: i have the La Source one too and i love the scent!! :D Yeah i also always use these two as some kinda hand perfume too... especially at work just to cheer myself up! :D

    ReplyDelete
  16. Hayley: yeah i don't like gooey handcreams too!! Do give this one a try and see if you like it or not! :D

    ReplyDelete
  17. im hooked onto Crabtree & Evelyn products, have 2 shelves of their products, shower gel, body lotion, soap, hand therapy, recovery etc... their promotions are really good too :) especially when its GWP, nice stuff :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...