Thursday, October 23, 2008

Product Review: Benefit Dallas



At a Glance:
Price: RM129 / US$28
Website: Benefitcosmetics.com
Weight: 12.0 g net wt 0.42 oz
Made in: USA
Ingredients: Talc, Mica, Titanium Dioxide (CI77891), Manganese Violet (CI77742), Ethylhexyl, Palmitate, Magnesium Myristate, Dimethicone, Iron Oxides (CI77491), Zinc Stearate, Iron Oxides (CI77492), Ultramarines (CI77007), Phenoxyethanol, Iron Oxides (CI77499), Boron Nitride, Lecithin, Methylparaben, Tocopheryl Acetate, Fragrance (Parfum), Glycine Soja (Soybean) Oil, Red 7 Lake (CI15850), Tocopherol, BHT, Retinyl Palmitate, Butylparaben, Ethylparaben, Limonene, Isobutylparaben, Propylparaben, Linalool, Hexyl Cinnamal, Benzyl Salicylate, Citral, Butylphenyl Methylpropional, Citronellol, Eugenol.


Product Description:

The perfect combination of bronzer and blush.

Give your complexion a natural-looking glow that will leave you looking younger, healthier and more vibrant. This sheer wash of color dusted across your cheeks, forehead and chin gives any complexion a healthy looking radiance... it's a glow that defies even Mother Nature.



Actual Product Pic:


Pigmentation & Color (Plus Swatches! :D):


Benefit Dallas looks scarily dark in the pan, but it actually goes on a lovely sheer muave rose with slight silverish shimmers. Pigmentation wise, it is the best out of the 3 i owned (the other two being Dandelion & Georgia). It has a tendency to look "muddy" on some people though, so the trick is to apply it with a skunk brush for a light, airbrushed look! :)

Swatches:


Looks quite dark right? But look how natural it is on my NC20 skin! I applied twice on each cheek.


And if you're wondering how different this is from the other Benefit powders, here's a comparison:


Packaging:

This powder comes in a cute little box complete with a brush and a plastic tray! I know alot of people complain about the box, but i like it (partly because i don't travel with this blush as well, so i don't have problems with it's bulkiness)! haha! :D


Like the other Benefit powders, the brush that comes with this powder is quite scratchy, so i do not recommend using this!! Use a big fluffy brush instead! :)

Texture & Scent:
This powder has the best texture among the 3 Benefit powders i own! It goes on quite smooth! It used to have a lovely scent, but has long disappeared! :)

Time Test:
The lasting power of this powder is alright... it starts to fade after 6 hours, which is ok.

Price & Availability:
This product is priced at RM129 / US$28, which is a little more expensive than your regular blushes, although you get quite alot of product in a box. It's available at all Benefit counters and on Benefitcosmetics.com.

Usage:
I usually use this as a contouring powder! I love how it looks as a blush too! :)

Note: this powder is NOT eye safe, so do not apply it too near to your eyes or directly on your eyelids! :)

My $0.02:
I bought this powder when it first came out for collection sake, thinking that the dark rosey color will never suit my fair skin. Imagine my surprise when i first put this on! It made my skin look so naturally glowy that i forsake my other Benefit blushes for a few months after that! lol! As with all Benefit stuff, this blush is a little pricey though. While i did not regret my purchase, i'm still on the fence whether i would ever repurchase it! hehe!

In a Nutshell:

A lovely rosey color that makes me look healthy! :)

Likes: Perfect "healhty glow" shade for me, lovely packaging
Gripes: The lousy brush
Repurchase: Probably No, as i seldom reach for this blush nowadays.

Rating:
4 Stars ! Pretty decent stuff!

Credits: Product photo from Benefitcosmetics.com.

9 comments:

  1. HEY YOU!!!! Awwww thanks! You know what's funny, I was looking for your blog the other day (at work) and I couldn't remember what it was and I was getting so frustrated I couldn't remember! Haha so now I added you to my Google reader so I have something to read!

    You are so adorable, how is India? Gosh I really wanna travel!

    ReplyDelete
  2. I've never given this much thought, but looking at the photos, it looks like a good bronzer. Dang it, you have tempted me big time, girl!

    ReplyDelete
  3. Hi Nessa!! lol, i know how frustrating it is when you cannot remember something that sometimes i just feel like kicking myself, lol! :D

    India is alright! Definitely needs some getting used to though! for one, toilet paper is crazy expensive here! Makes me wonder why! hahaha!! :P :P

    I wanna travel tooooooooo!!! can't wait until my vacation back home in Jan! :)

    ReplyDelete
  4. Dear Tine, i'm sooo sorry!! i didn't mean to tempt you! lol!!

    Dallas should look rather pretty on your fair skin! :D

    ReplyDelete
  5. hey there,

    I saw your review on Benefit's Georgia bronzer and I decided to check your blog. I've been looking for a beautiful peachy bronzer blush/bronzer. I have a similar skin tone to yours and I was wondering how well Benefit's Georgia looks on your face as a bronzer.

    ReplyDelete
  6. lol nevermind. I seen the post. hehe.

    ReplyDelete
  7. Hehe.. no problem!! Thanks for dropping by my site Jules! :)

    ReplyDelete
  8. Oh gosh! I'd always thought Dallas was too dark but now, you got me rethinking it! Thanks for a lovely review now I'm off to check it out :P

    ReplyDelete
  9. Hehehe... i'm glad the review helped!! :D Do let us know if Dallas worked for you!! :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...